Ehälsostudie.se

Ett samarbete mellan Karolinska Institutet Centrum för Psykiatriforskning och Sveriges Kommuner och Landsting

Kontakt

För frågor gällande ehälsostudie.se:
kontakt@ehalsostudie.se

Studien är riktad till personer med lätt till medelsvår depression, ångest och stress. Om du känner att du upplever svårare symtom kanske den här studien inte passar dig just nu. Om du upplever svåra symtom vill vi starkt uppmana dig att träffa en läkare eller annan specialiserad vårdgivare som kan hjälpa dig personligen. Det kan kännas svårt att ta det första steget och ringa någon för att be om hjälp men kom ihåg att du inte är ensam och att det finns hjälp att få för dig.

För att få veta mer om vem du kan vända dig till kan du ringa 1177 vårdguiden på telefonnummer 1177 (alla dagar och tider) eller Nationella hjälplinjen för psykisk hälsa på telefonnummer 020-22 00 60 (alla dagar 13-22). Du kan ringa både om det rör dig själv eller någon du känner och du kan vara helt anonym. Om du inte kommer fram på dessa nummer och det är akut ska du ringa till SOS- Alarm på 112 (dygnet runt).

Om du har tankar om att skada dig själv eller ta ditt liv ska du omedelbart ringa något av nedanstående telefonnummer:
Nationella hjälplinjen för psykisk hälsa: 020-22 00 60 (alla dagar 13-22)
Självmordslinjen: 90101 (dygnet runt) eller chatt: https://mind.se/sjalvmordslinjen/chatt/
SOS Alarm: 112 (dygnet runt)


Teknisk support

För teknisk support gällande ehälsostudie.se:
kontakt@ehalsostudie.se

Om du får felmeddelande ”opensaml::FatalProfileException” när du försöker logga in:

Byt så att du använder en annan internetanslutning när du ska logga in. Du kan exempelvis logga in via ett annat trådlöst eller fast nätverk hemma eller på annan plats.

Felet drabbar ett fåtal användare och uppstår när IP-adressen som användaren loggar in ifrån ändras medan inloggningen pågår. Det kan bero på att din IP-adress är skyddad bakom en så kallad VPN-anslutning eller att din internetleverantör byter ut din IP-adress under tiden som du försöker logga in. Arbete pågår att lösa så att felet inte ska uppstå. Tills felet är löst rekommenderar vi att byta internetanslutning när du loggar in.